2009. június 9., kedd

Rózsaborsos-meggyes creme brulée

Új nap, új gyümölcs, új recept......
Szüleim kertjéből szép, friss cseresznyét és meggyet kaptam és több kipattant variáció közül ma ezt valósítottam meg.
Hozzávalók: 20db
Meggytöltelék:
Meggy: 0,50
Cukor: 0,10
Rózsabors: 20 szem
Balzsamecet: 0,02
Keményítő: 0,02

Krém:
Tejszín: 1,-
Tojássárga: 0,20
Cukor: 0,30
Keményítő: 0,05
Vanília: 1 rúd

A meggyet kimagoztam, a cukrot világosra karamellizáltam, rátettem a meggyet a rózsaborsot és nagy lángon hevítettem, amíg a meggy levet nem engedett. Kevés vízben elkevertem a keményítőt és hozzáöntöttem a meggyhez. Egyet rottyant és hozzáadtam a balzsamecetet, majd műanyagtálkákba öntöttem a tölteléket. És itt jutottunk el ahhoz az okhoz, hogy nem klasszikus recept szerint készítettem a krémet, mivel a műanyag tálka rendkívül dekoratív, de kevéssé hőálló .
Amíg a meggy kihűlt, elkészítettem a krémet. A tejszín 90%-t feltettem forrni a kihúzott vanília rúddal, a maradék tejszínben pedig elkevertem a keményítőt, a tojássárgáját és a cukrot. A forró tejszínt- miután a vanília rudat kivettem- állandó keverés mellett hozzáöntöttem a sárgájás keverékhez, majd visszaraktam a tűzre és beforraltam. Kicsit visszahűtöttem, majd a műanyag tálkákba adagoltam. Kihűlés után tejszínhabbal, menta levéllel és meggyszemmel díszítettem...(sol)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése